Dla dzieci klas 4
Kurs rozwoju talentów matematycznych dla dzieci z klasy 4.
Kurs rozwoju talentu matematycznego dla dzieci z klasy 4
Naszym celem jest wykształcenie wyobraźni oraz intuicji matematycznej. Uczymy dzieci samodzielnie myśleć, rozwiązywać problemy oraz dostrzegać regularności. Dzieci uczestniczące w zajęciach Mistrzów Matematyki rozwijają pasję myślenie logiczne i matematyczne, oraz odkrywają, że matematyką można się bawić. Wyzwala to dużo radości i podnosi wiarę w siebie.
Matematyka, to umiejętność rozwiązywania problemów. Jej wartość jest tak ogromna, że nazywana jest „królową nauk”.
W powszechnym mniemaniu uzdolnienia matematyczne są rzadkie. Przeczą temu wyniki badań zrealizowane w ramach programu „Dziecięca matematyka”. Wynika z nich, że więcej niż połowa dzieci przedszkolnych w Polsce charakteryzuje się zadziwiającą łatwością nabywania wiadomości i umiejętności matematycznych oraz matematycznym ukierunkowaniem umysłu. Jednak już po kilku miesiącach nauki szkolnej dzieci te przestają manifestować swoje uzdolnienia. Oznacza to, że talenty matematyczne dzieci nie są umiejętnie rozwijane.
Jednym z bardziej obiecujących sposobów uczenia dzieci opracowali Robert i Ellen Kaplanowie na Uniwersytecie Harvarda. Naukowcy ci uważają, że każde dziecko ma matematyczny talent i można go rozwinąć. Opracowali oni metodę rozwoju umiejętności matematycznych u dzieci. Ich metoda - Math Circle, którą stosujemy na naszych kursach, daje wspaniałe wyniki. Dzięki niej dzieci odkrywają swoją wewnętrzną logikę i uczą się nieschematycznego myślenia. Dzieci nie tylko zaczynają biegle rachować, ale również poprzez rozwiązywanie problemów matematycznych i logicznych rozbudzają swoją intuicję matematyczną i umiejętność myślenia.
Sprawia to dzieciom dużo radości i podnosi wiarę w siebie. A co równie ważne, dzieci zaczynają lubić matematykę i doskonale radzą sobie w szkole!
Kurs rozwoju talentów matematycznych małych dzieci opiera się na najlepszych metodykach nauki matematyki znanych i cenionych naukowców. Ich metody pracy tworzą cztery filary programu:
I. Montessori – ilości
Maria Montessori - twórczyni systemu wychowania dzieci zw. metodą Montessori
Metoda ta kładzie nacisk na swobodny rozwój dzieci. Przeciwstawia się systemowi szkolnemu, tłumiącemu aktywność dzieci, którego symbolem była dla Marii Montessori „szkolna ławka”. Montessori uważała, że głównym zadaniem pedagogiki jest wspieranie spontaniczności i twórczości dzieci.
Ta wybitna pedagog jest autorką ciekawych metod nauki matematyki, które mimo, że mają już prawie 100 lat, są nadal „nowatorskie” i dotąd nie odkryte przez tradycyjne systemy edukacyjne.
My korzystamy z kilku pomocy pani Marii. Dzięki nim zapoznajemy dzieci z ilościami, które kryją się za liczbami.
To bardzo ważne zagadnienie – dzieci uczone matematyki tradycyjnymi metodami operują liczbami ale nie wiedzą, jakie ilości kryją się za nimi. Dziecko, które ma wyobrażenie ilości, które dodaje, mnoży etc. przeżywa matematykę bardziej konkretnie niż abstrakcyjnie.
Dzieci uwielbiają duże liczby i co najważniejsze – doskonale sobie z nimi radzą!
II. Ellen i Ben Kaplanowie – zdolności arytmetyczne
B&E Kaplanowie są profesorami z Harvardu. Ich badania na temat zdolności matematycznych małych dzieci są jednoznaczne – dzieci mają talent matematyczny i u każdego dziecka można go rozbudzić. Według tych niezwykłych naukowców, dzieci tracą swoje uzdolnienia matematyczne, gdyż są w nieodpowiedni sposób uczone matematyki – szczególnie w pierwszych klasach szkoły podstawowej, kiedy są uczone przez nauczycieli nauczania początkowego, którzy nie są matematykami i często sami siebie uważają za matematycznie nieuzdolnionych.
Kaplanowie opracowali szereg gier i zabaw, które pozwalają dzieciom dobrze zrozumieć działania arytmetyczne, dzięki czemu stają się biegłymi matematykami.
III. B&E Kaplanowie – rozwiązywanie problemów
Ale najważniejszym elementem metody Kaplanów jest rozwiązywanie przez dzieci problemów logicznych i matematycznych. Pobudza to dzieci do samodzielnego myślenia.
Rozwiązywanie zadań sprawia dzieciom dużo radości i podnosi wiarę w siebie. A co równie ważne, dzieci zaczynają lubić matematykę i później doskonale radzą sobie z nią w szkole!
IV. Matematyka wedyjska
Matematyka Wed to nazwa, którą nadano starożytnemu systemowi matematycznemu, stosowanemu w Indiach.
Najbardziej urzekającą cechą systemu wedyjskiego jest jego spójność. Zamiast nie związanych ze sobą technik, cały system jest wewnętrznie powiązany i zunifikowany. Ta unifikacja powoduje, że matematyka jest łatwa i przyjemna i zachęca do innowacji. Dzięki technikom wedyjskim "Trudne" zadania lub ogromne sumy można często rozwiązać niemal od ręki, większość z nich można dokonać w pamięci. Te uderzającej piękności metody stanowią część całego systemu, który charakteryzuje się znacznie większą systematycznością niż nasz "współczesny" system matematyczny.
Dzieci uwielbiają uczyć się tych metod, bo dzięki nim mogą zadziwiać otoczenie biegłością rachowania. Daje im to duże poczucie pewności siebie.
Program kursu zawiera:
- Ilości, objętość
- Ułamki dziesiętne, dodawanie ułamków, bazy
- Dodawanie wedyjskie oraz działania z ułamkami dziesiętnymi
- Odejmowanie Kaplana
- Odejmowanie wedyjskie oraz odejmowanie przez dodawanie
- Soroban – dodawanie i odejmowanie
- Mnożenie Montessori i ułamki dziesiętne
- Mnożenie Kaplana i mnożenie pisemne
- Mnożenie metodą japońską
- Soroban - mnożenie
- Mnożenie wedyjskie liczb 2 cyfrowych oraz liczb z sumą 10
- Mnożenie wedyjskie liczb 3 cyfrowych
- Wedyjska potęgi + mnożenie nawiasów
- Pierwiastki
- Pola figur
- Pola i objętości brył
- Bryły
- Symetria
- Układy współrzędnych
- Ułamki zwykłe – rozwiniecie metodą wedyjską
- Kolorowanie grafu
- Twierdzenie Pitagorasa
- Wzory skróconego mnożenia
- Twierdzenie Talesa
- Macierze
Ambitne zadania rozwiązujemy praktycznie oraz poprzez dobrą zabawę. Pokazujemy, że matematyka jest ciekawa i zabawne. Każde zajęcia rozpoczynamy zadaniem logicznym, aby już na początku pobudzić ciekawość matematyczną uczniów. Zapis i operacje matematyczne nie są celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu. Dzięki temu, że nie potrzebujemy formalnego zapisu matematycznego, potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później.
Dzieci angażują się w zajęcia, gdyż są one prowadzone w formie gry fabularnej. Uczniowie stają się grupą Strażników Galaktyki, którzy rozwijają swoje umiejętności dedukcji. Na każdych zajęciach dzieci mają do wypełnienia misję, podczas której z wypiekami na twarzy, przeżywają emocjonujące przygody
Na zajęciach również będą regularnie odbywać się rozgrywki gry edukacyjnej "Gniew Smoka".
„Gniew smoka” to gra karciana, która uczy i bawi. Twoje dziecko rozpocznie kampanię przeciw smokom, podczas której będzie uczyć się matematyki. Misją dziecka będzie zdobycie skarbów smoka. W tym celu będzie ono musiało prawidłowo odpowiadać na pytania z kart monet, które znajdzie w talii skarbów. Monety będą mu potrzebne, żeby zdobyć ekwipunek niezbędny do pokonania smoka. Wygrany pojedynek to łza smoka, bogactwo i sława!
Dlaczego warto?
- Twoje dziecko ma w sobie mnóstwo pasji i entuzjazmu.
- Każde dziecko ma matematyczny talent, który może rozwinąć.
- Dzieci z rozbudzonym talentem matematycznym lepiej radzą sobie w szkole i przeżywają mniej stresu.
- Pozytywne nastawienie do matematyki, owocuje lepszymi efektami i większym odprężeniem w szkole.
- Podczas 28 cotygodniowych spotkań (każde jest podzielone na dwa bloki po 60 minut) Twoje dziecko odkryje swój matematyczny talent.
- Zapisz się na bezpłatną lekcję pokazową!
- Twoje dziecko i Ty możecie wspólnie przekonać się, jak świetną zabawą i pożyteczną nauką są nasze kursy. Miejsce na bezpłatną lekcję pokazową czeka na Ciebie (liczba miejsc jest ograniczona).
Zapisz się na bezpłatną lekcję pokazową!
Twoje dziecko i Ty możecie wspólnie przekonać się, jak świetną zabawą i pożyteczną nauką są nasze kursy. Miejsce na bezpłatną lekcję pokazową czeka na Ciebie (liczba miejsc jest ograniczona).