Uczestnictwo w zajęciach niesie wiele korzyści dla dzieci. Dzięki nim dzieci uczą się ładnie poruszać, nabierają lekkości i płynności ruchów.
Zajęcia Baby Balet w Akademii Odkrywców
Uczestnictwo w zajęciach niesie wiele korzyści dla dzieci. Dzięki nim dzieci uczą się ładnie poruszać, nabierają lekkości i płynności ruchów. Dodatkowo zajęcia rozwijają poczucie rytmu oraz wyrabiają wrażliwość na piękno muzyki i sztuki. Podstawy tańca klasycznego, których również dzieci się uczą podczas zajęć są szczególnie istotne w pierwszych latach nauki, kiedy organizm dziecka przejawia dostateczną elastyczność i podatność na pożądane formowanie układu mięśniowo – szkieletowego. Dziękiposzczególnym ćwiczeniom w tej technice dzieci uzyskują większą elastyczność ciała, pracują nad rozciągnięciem i plastycznością ruchu.
Dzieci uczą się podstawowych elementów tańca i baletu, rozwijając się harmonijnie i wszechstronnie. Dzieci uczą się naturalnej ekspresji, rozwijają koordynację i świadomość ciała, a poprzez zabawy ruchowe rozwijają kreatywność i uczą się współpracy w grupie. Dzieci uczestniczące w zajęciach uczą się kroków tanecznych do współczesnej muzyki pop, a także podstawowych figur i kroków baletowych do muzyki klasycznej. Te wszystkie kroki wplatane są w choreografię, których uczą się dzieci na zajęciach i prezentują je raz na semestr przed rodzicami.
Podczas zajęć panuje atmosfera pracy, dyscypliny, ale przede wszystkim świetnej zabawy.
Cele ogólne zajęć:
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej dzieci,
- Taniec, jako twórcza wypowiedź emocjonalna,
- Taniec i ekspresja ruchowa, jako element dobrej zabawy,
- Kształcenie świadomości własnego ciała,
- Kształtowanie rytmiczności ruchu w ćwiczeniach tanecznych,
- Nauka koordynacji ruchów w układach tanecznych,
- Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie oraz wspólnej zabawy,
- Kształtowanie cech motorycznych poprzez zabawy z przyborem,
- Rozwijanie inwencji twórczej,
- Ćwiczenia podstawowych grup mięśni, skoczności i gibkości,
- Wzmocnienie równowagi ciała, polepszenie koordynacji, rozładowanie zmęczenia i napięcia,
- Stwarzanie okazji do kształtowania pozytywnych cech charakteru,
- Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania,
- Rozbudzenie wrażliwości na sztukę.
Cele operacyjne:
- Dzieci potrafią brać udział w zabawie zbiorowej,
- Dzieci potrafią ustawić się w kole, w pary, trójkami i w linie,
- Dzieci rozróżniają ustawienie w liniach (przekątna, linia prosta),
- Dzieci potrafią wykonywać przeskoki i podskoki w miejscu i w przestrzeni,
- Dzieci potrafią wykonać podstawowe kroki, pozy baletowe znają ich nazwy,
- Dzieci potrafią posługiwać się rekwizytem (wachlarz, wstążeczka), wyzwalają inicjatywę i pomysłowość w posługiwaniu się nim,
- Potrafią tworzyć nowe ruchy,
- Potrafią dostosować natężenie ruchu do dynamiki w muzyce,
- Dzieci doskonalą ruchy zamierzone przez naśladowanie,
- Dzieci wyrabiają pewność siebie, akceptacje siebie,
- Dzieci poznają układy taneczne, potrafią je zatańczyć,
- Dzieci potrafią improwizować ruch do danej muzyki,
- Dzieci kształcą umiejętność poczucia rytmu, swobody i płynności ruchów,
- Dzieci starsze potrafią stworzyć własny układ taneczny.
Metody realizacji zadań:
- Zabawy muzyczne, rytmiczne i ruchowe,
- Ćwiczenia kroków, figur tanecznych,
- Improwizacja ruchowa,
- Pantomima muzyczna,
- Twórcza ekspresja ruchowa.
Formy prowadzenia zajęć:
- Indywidualna,
- Zespołowa,
- Grupowa.
Przebieg zajęć:
- Ukłon
- Ćwiczenia kroków, póz, elementów w miejscu i w przestrzeni
- Zabawy ruchowe
- Układ taneczny
- Rozciąganie ( dzieci 3-4 – letnie forma zabawy)
- Ukłon